A baleset

2010.06.25. 17:03

Múlt pénteken munka után nagyon mozoghatnékom volt. Évi kolleganőm mondta, a Városligetben találkozik a barátaival és kipróbálják a Beerbike-ot. Hívott engem is de most nem volt kedvem sörözni, de úgy döntöttem, megnézem őket a klassz új bringámmal. Fél 8-ra értem a Dürer kerthez, majd hátra kellett menni a Zichy Géza utcába és ott állt a hátsó udvaron a beerbike. Vicces szerkezet, a 2 oldalán 5-5-en ülnek, tekernek, elöl valaki kormányoz és középen valaki csapolja a sört. Mentem velük egy kört de ők nagyon lassúak voltak. Másnapra vártam Fannit, így úgy döntöttem, hazamegyek pakolni, stb.

Hazafelé jól haladtam és az Andrássyn láttam a rettentő fekete felhőket a budai oldalon. Még küldtem sms-t Évinek, hogy vigyázzon magára. Amikor a Lánchíd pesti hídfőjéhez értem, elkezdett esni az eső. Átfutott az agyamon, hogy visszafordulok az Árkádok alá, amíg el nem megy a vihar, de arra gondoltam, á, átérek én a Lánchídon, max megázom, hiszen ott lakom a túloldalon a Lánchíd utcában és végre otthon leszek. Haladtam a déli járdán, egyre jobban esett az eső, a híd közepén szinte vízszintesen, erős szél fújt és semmit sem láttam. Kikerültem egy Pestről Budára tartó lányt, majd az előzés miatt vagy a szél miatt vagy amiatt, hogy nem láttam szinte semmit, picit nekihajtottam a láncoknak és elvesztettem az egyensúlyomat és eldőltem balra. A bicikli meg rám. Nem fájt, nem éreztem nagy esésnek, csak nem tudtam a biciklit felállítani magamról.

Utolért az lány, akit megelőztem, mondta, a kocsija a Clarkon áll és hív mentőt. Én akkor még nem láttam olyan súlyosnak a helyzetet. Közben Buda irányából érkezett egy fiatal indiai fiú-magyar lány, akik megálltak, hogy segítsenek. Leszedték rólam a bringát, kértem, segítsenek felállni. Segítettek, letettem a bal lábam és azonnak összecsuklottam, akkor már én is felfogtam, gáz van. Nagyon kedvesek voltak, mert mindeközben  szakadt az eső (szerencsére meleg volt az eső) és a fiú leszedte a bal lábamról a tornacipőt ami rettentően fájt (a leszedés). Ők is hívtak mentőt. Közben érkezett egy másik pár is Buda felől, Gabi és Endre, ők is segíteni akartak. Közben megérkezett a mentő, akinek egy kört kellett tennie, hiszen az úttesten álltak meg, én meg a járdán voltam és nem tudtam volna ebben az állapotban átmászni a láncok között. Úgyhogy visszafordultak a Roosevelt téren keresztül és betoltak egy betegszállító kocsit a járdára. Közben Endréék kérdezték, mi lesz a bringámmal, mert azt a mentő nem viszi el. Ők felajánlották, hogy elviszik és vigyáznak rá, amíg érte nem megyek. Innen tudtam csak meg a nevüket, mert Endre megcsörgette a telefonomat, hogy majd tudjunk kommunikálni.

Rettentően sajnálom, hogy az indiai fiú-magyar lány párosnak nem kértem el a nevét telefonszámát, mert nagyon megköszönném nekik is a segítséget.

A mentős odahúzott a Clarkon levő mentőautóhoz a betegszállítókocsival és kicsit ideges volt, mert még szemetelt az eső, ezért sietett, én viszont minden úthibánál (amiből rengeteg van) felnyögtem. Betettek a mentőautóba, addigra ott volt a rendőrség is, akik jegyzőkönyvet vettek fel és a mentősök rögtön mondták, lábszártörés. Kérdezték, kérek-e fájdalomcsillapítót, mert ha igen, 10 perccel később indulunk, de nem kellett. Levágták a farmeromat rólam (pedig abban csinos voltam :( ) rögzítették a lábamat és el is indultunk a Szent János Kórház traumájára és én felhívtam anyut, barátokat, irodát. A kórházról, műtétről a következőben :) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://labtores.blog.hu/api/trackback/id/tr252109887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

progeda 2013.02.07. 17:04:55

Nekem 1 hónapja,hogy már eltört a lábszáram és a sípcsontom.De még mindig be van dagadva a bokám.Ezután lehet majd még ráállni.Azután gondolom gyógytorna.
Remélem mielőbb megteszem az első lépéseket már két lábon!

szilvi1973 2015.04.23. 16:42:32

@progeda: nekemis eltört a lábszáram megoperáltak március 30 án ésmeg mindég bevan dagadva a bokám meg egy kicsit érzéstelen azérdekelne medig fog ez igy lenni mikorra várhatom a javulást előre is kösz.

progeda 2015.04.29. 12:22:01

Szia!
Nekem kb 2 hónap után már asszem rá bírtam állni mindkét lábamra.
Sokat jegeltem eleinte a bokámat.
Ez sajnos lassú folyamat de előbb utóbb te is meggyógyulsz.
Én fél évig voltam vele táppénzen.
Már 2 éve volt a sérülésem,de még most is ha sokat állok,focizok utánna fáj.
Gyógyulgassál és legyél türelmes!
Üdv.

Ildo23 2015.05.14. 18:53:23

Sziasztok!

fentebb irtam, hogy nekem most marcius kozepen volt a a labszar mutetem. A terdemet erzem eleg furanak. Zsibbad es merev is. Ez meddig fog tartani? Kicsit aggodom emiatt.

cicavirag 2015.05.14. 18:58:47

Á az még csak szűk 2 hónap... a rendes gyógyulási idő minimum 6 hónap....Én amikor elkezdtem a gyógytornát úgy 4 hét után még rosszul hajlott nagyon a térdem. gyógytorna, gyógytorna, gyógytorna. Nem lehet eleget mondani és csodákat tesz. A zsibbadás teljesen ok 3-4 hónapig, a műtéttel megbolygatták az idegeket, ennyi kell nekik, hogy helyreálljon

Ildo23 2015.05.14. 19:15:47

Kedves Cicavirag!
Orulok, hogy sikerult felepulnod. Es a femek kivetelevel sokkal jobb lett a labad? Teljesen ugy erzed magad mint a baleset elott. En igazabol a terdemet feltem.
A masik, hogy amikor manko nelkul kezdtel el jarni meddig bicegtel es a sipcsontot menny ideig fajt?
Meddig jartal gyogytornara es hova? Nekem a Janos-korhaz sajnos kiesik.

cicavirag 2015.05.14. 21:42:27

@Ildo23: Szia! Igazából a plasztika után már jó volt, a fémekkel csak az volt a baj, hogy a térdem fájt táncoláskor vagy túrázáskor, mert (szerintem) nyomta egy szög. Ha térded nem sérült a balesetkorakkor nem lesz semmi bajod utána.
A mankónál progresszív volt: előbb 2 mankó aztán 1. A sípcsontom nem fájt különösebben, a bicegés/lassúbb járás eltartott egy ideig: júniusban volt a baleset, október elején voltunk Horvátországban, már rég mankó nélkül jártam de amikor sietni kellett egy hajóhoz, na akkor még nem tudtam minimálisan sem szaladni.
Sokáig jártam gyógytornára, az 5. kerületi SZTK-ba (BLESZ) mert a kerületben dolgoztam. Szerintem legalább 4 hónapig jártam. Illetve párszor voltam magán gyógytornán is.

Ildo23 2015.05.24. 18:21:40

En most a tizedik hetnel tartok es most kezdem elhagyni a mankot.

Ildo23 2015.05.25. 15:49:22

Meg annyit kerdeznek, hogy rajottetek-e a balaeset lelki okara. Szoval, hogy miert tortent ez veletek. En meg fejtegetem a magamet.

cicavirag 2015.05.25. 21:37:32

10 hét után már tényleg el kell hagyni a mankót.
Maximum arra kell, ha előnyt akarsz valahol kiharcolni :)
a baleset lelki okaira? ezzel szerintem veszélyes vizekre evezel :)

Ildo23 2015.05.26. 14:19:32

Hat en csak most tudtam eldobni, mert elotte elegge fajt a labam.

hat engem tenyleg erdekel, mert en meg nem teljesen jottem ra illetve csak talalgatok. Ugy gondolom, hogy csakugy nem tortennek velunk dolgok, plane ilyen jellegu.

Ildo23 2015.07.01. 18:10:08

Kedves Cicavirag! Olvastam, hogy neked kiszedték az egyik csavart egy ev utan? Mikor kezdett el neked fajni? Nekem a terd alatt faj de nagyon es pl. lepcsozni egyaltalan nem tudok. Most negy honap utan kezdett el fajni, valoszinuleg mert elkezdtem jobban terhelni. A dokim szerint csak hat honap utan lehet kivenni. Szoval nem tudom hogy fogom kibirni. Neked sokkal jobb lett utana?

A masik, hogy bringas serulesed volt. Hogy tudtal visszaulni a bringara? Nem feltel? Vagy hogy gyozted le a felelmedet?

cicavirag 2015.07.01. 22:59:39

Szia! Igen, kiszedtek. Nem is tudom, nyomta a térdemet. Én azért tudtam lépcsőzni, stb. csak futni, ugrálni nem és a táncolás is bénán ment. Őszintén szólva az a rész nem változott nagyon. Végleg csak akkor lett jó, amikor mindent kiszedtek (2 év).
Ami a bringát illeti, ugye viharban történt a baleset. Sikerült először úgy elmenni biciklizni itt a rakparton, hogy épp eleredt a nyári zápor. Elindultunk és ment 2 amerikai turistanő előttünk akik összevissza ugrándoztak nem tudtam kikerülni őket és amikor már annyira közel voltam, észrevettek és szétugrottak. Én is felsikoltottam és a pasim (francia) mondta: It's ok don't worry! She just broke her leg a couple of weeks ago on her bike and this is the first time since then that she is biking!"Biztos megnyugtató volt...
Rá másfél hónapra már gond nélkül bringáztam Tatán és Horvátországban. Nem voltak félelmeim, mondjuk én elég bátor vagyok. Ami megmaradt (ma is) hogy lépcsőn lefelé ne szeretek rohanni, bizonytalanabb vagyok

Ildo23 2015.07.22. 08:47:53

Szia!
Ugye jol ertem, hogy a femrudat is kiszedik a labadbol? En nekem most azt mondta egy gyogytornasz, hogy csak a csavarokat veszik ki. A masik, hogy az idojarasvaltozast megerzed?

cicavirag 2015.07.22. 08:58:20

Mindent kiszednek. Idős embernek hagyják esetleg bent.
Nem érzem meg :)

Ildo23 2015.08.25. 14:31:16

Szia,

A kerdesem az lenne, hogy amig bennt volt a fem a labadban addig tudtal utazni repulon? Volt valami gondod ezzel?
A masik, hogy nekem is faj a terdem a csavaroktol es hat az osszes idojarasvaltozast megerzem. Remelem ez valtozni fog mert most eleg lehangolo igy

babakrisz 2016.08.07. 12:06:05

@Ildo23: @cicavirag: Szia Ildo23!
Most olvasom hogy te a 10 hétnél jársz jártál s most kezded elhagyni a mankót. Mind a kettőt? mert én most járok a 12 hétnél s egy mankóval elég rosszul boldogulok a másik mankót mindig magammal viszem. Kérlek segítsetek valami jó tippel!

Ildo23 2016.08.07. 21:49:05

Szia Babakrisz!

en mar 12 het utan manko nelkul jartam. Volt otthoni gyogytornad mert a mutet utan az mar kotelezo es utana meg lehet jarni csoportos gyogytornara? Ott segiteni fognak. En az o tanacsaikat kovettem. Jobbulast.

babakrisz 2016.08.08. 11:07:02

@Ildo23:
Az otthoni gyógytornász egyszer jelent meg a kórházba jártam 3 hétig mert a doki beutalót írt. Ott azt mondta a gyógytornász hogy dobjam el a mankót s mankó nélkül járjak. De ez olyan rossz érzést kellt bennem mert nem tudom megtteni. Olyan mint amikor a kórhàzban a doki a kezembe nyomot egy botot s azt mondta hogy csak egy bottal menjek. Én meg egy lépést sem tudtam tenni. Most van két hete hogy egy bottal tudok közlekedni egy kicsit nehézkesen, bent a házban màr elég jo a kertben is próbálkozok le menni de nem megyek olyan biztosan mint két mankóval s ez nagyon idegesít.
S már nem sok időm van hogy járjak, mert Szeptemberben a kislányom iskolába megy s a táppénzt sem tudom hogy meddig fogom kapni.

Ildo23 2016.08.10. 17:45:18

@babakrisz: Szia,
Nekem a korhazban mar az ottani gyogytornasz azt mondta, hogy az orvos megtette amit lehetett es most mar rajtam mulik hogy mennyire csinalom a gyakorlatokat. Nekem a mutet utan rogton kellett csinalom. kb . 10 hetig jott a gyogytornasz hetente 1x vagy 2x amig nem tudtam egy mankoval jarni es utana mentem csoportos gyogytornara.
Javaslom hogy menj vissza surgosen a gyogytornaszhoz. Mutetnel a gyogytornat rogton el kell kezdeni es kb. felevig csinalni. Amugy hogy sikerult eltorni?

babakrisz 2016.08.11. 14:03:28

@Ildo23: 3 napig ( Cs, P, Sz)eset az eső a Föld nem bírta felszívni a rengeteg vizet. Vasárnap vendégeim voltak este mikor kikísértem Őket ismét eleredt az eső. A vendégeim beültek az autóba én meg ahogy fordultam elcsúsztam (a cipőt a lábamra nem vettem fel rendesen csak beledugtam a lábam mint a papucsba). Ahogy elcsúsztam leestem s ráültem a lábamra ez volt a baj. Fájt s nem tudtam felálni, szóltam a férjemnek hogy segítsen bemenni. Eszembe sem jutott hogy eltört a lábam még aludni is lefeküdtem igaz nem sokat aludtam. Hajnalban már alig vártam hogy reggel legyen hogy vigyenek be valahova.
Mikor bevittek kiderült hogy elég csúnya törésem van síp és szárkapocscsont törés.

babakrisz 2016.08.22. 15:07:34

Múlt hét csütörtökön (13 hét) végre elindultam s nem is volt olyan szörnyű. Ma már a házban majdnem mindenhol bot nélkül járok csak a fürdő szobában ès egy nagyon magas küszöbnél használom.
Kint is bot nélkül járok csak a lefele és fellépéseknél használom.
Szep 12 már dolgozni kell menem. Még kb 3 hetem van.

cicavirag 2016.08.22. 23:11:58

Szia babakrisz!
A gyógytorna rettentő fontos. Igazából mindegy, hogy hányszor megy hozzád a gyógytornász vagy te hozzá, a köztes napokon is csinálnod kell a gyakorlatokat! Én elég sokáig mankóztam, még 6 hét után se dobtam el őket, és azt hiszem a 3 hónapos kontrollnál volt még 1 mankóm, akkor mondta a dokim, hogy na jó, hagyjam már el azt is. Az elején talpérintéses mankózás volt, majd fokozatosan terhelhettem a sérült lábam.
Az fontos szerintem, hogy te biztonságban érezd magad.
Én kifejezetten sokáig voltam táppénzen (azt hiszem, 4,5 hónapig), igazából ez attól is függ, te mit szeretnél. Nekem az volt a jó, ha minnél tovább (szellemi szabadfoglalkozású vagyok, így a táppénz alatt nem kellett járulékot fizetnem).
süti beállítások módosítása